YLELLISYYDEN UUSI TASO
Täysin uusi Lexus ES vie premium-luokan sedanin ylellisyyden uudelle tasolle. Täyssähköisenä ja itselataavana hybridinä tarjolle tuleva malli saapuu Eurooppaan keväällä 2026.
Täysin uusi, kahdeksannen sukupolven Lexus ES julkistettiin Shanghain kansainvälisessä autonäyttelyssä.
Täysin uusi Lexus ES vie premium-luokan sedanin ylellisyyden uudelle tasolle. Täyssähköisenä ja itselataavana hybridinä tarjolle tuleva malli saapuu Eurooppaan keväällä 2026.
Voimalinja
Hybridi
Vetotapa
Etuveto/neliveto
Moottori
2,5-litrainen, nelisylinterinen
Voimansiirto
eCVT
Järjestelmän kokonaisteho
201 hv/148 kW
Kokonaispituus (verrattuna nykymalliin)
5 140 (+165) mm
Kokonaisleveys (verrattuna nykymalliin)
1 920 (+55) mm
Kokonaiskorkeus (verrattuna nykymalliin)
1 555 (+110) mm
Akseliväli (verrattuna nykymalliin)
2 950 (+80) mm
Kiihtyvyys 0-100 km/h
Etuveto 8,4 sekuntia/neliveto 8,2 sekuntia
Voimalinja
Täyssähkö
Vetotapa
Etuveto
Voimansiirto
eAxle
Järjestelmän kokonaisteho
224 hv/165 kW
Kokonaispituus (verrattuna nykymalliin)
5 140 (+165) mm
Kokonaisleveys (verrattuna nykymalliin)
1 920 (+55) mm
Kokonaiskorkeus (verrattuna nykymalliin)
1 560 (+115) mm
Akseliväli (verrattuna nykymalliin)
2 950 (+80) mm
Kiihtyvyys 0-100 km/h
8,9 sekuntia
Sähköajokantama, WLTP
550-600
Voimalinja
Täyssähkö
Vetotapa
Neliveto
Voimansiirto
eAxle
Järjestelmän kokonaisteho
343 hv/252 kW
Kokonaispituus (verrattuna nykymalliin)
5 140 (+165) mm
Kokonaisleveys (verrattuna nykymalliin)
1 920 (+55) mm
Kokonaiskorkeus (verrattuna nykymalliin)
1 560 (+115) mm
Akseliväli (verrattuna nykymalliin)
2 950 (+80) mm
Kiihtyvyys 0-100 km/h
5,9 sekuntia
Sähköajokantama, WLTP
500-550