Muutenkin Lexukselle monia uusia lähestymiskulmia tarjoavan LBX-mallin uusimman ulottuvuuden takana on ollut ennen kaikkea Toyota Motor Corporationin hallituksen puheenjohtaja ja ajamisen intohimostaan tunnettu Akio Toyoda – jonka lempinimi kuljettajana on muuten “Morizo”, joka on tunnettu myös innokkuudestaan koeajaa hyvin perusteellisesti kaikki konsernin uudet automallit.
Konseptimallin konepellin alla lymyilee kolmisylinterinen, 1,6-litrainen moottori. Sen hengitystä avustetaan pakokaasuahtimella ja välijäähdytyksellä. 224 kilowatin (305 hevosvoiman) huipputehon ja 400 newtonmetrin maksimivääntö välitetään elektronisesti ohjatulle nelivetojärjestelmälle uuden, kahdeksanportaisen Direct Shift -automaattivaihteiston kautta. Kaikki avaintekijät, kuten kori, jousitus sekä renkaat on tässä konseptimallissa hiottu viimeistä piirtoa myöten maksimaaliseen suorituskykyyn tähdäten. Myös aerodynamiikkaan on kiinnitetty erityistä huomiota.
Mallia koristaa useampi yksilöllinen yksityiskohta. Morizolle tyypillinen keltainen väri esiintyy niin etusäleikössä, jarrusatuloissa kuin turvavöissäkin. Lopputuloksena onkin täysin vertaansa vailla oleva ajokokemus, joka raa’asta voimasta huolimatta on Lexukselle tyypilliseen tapaan hienostunut ja palkitseva.