Japanissa on erittäin tärkeää, että vieras tuntee itsensä tervetulleeksi. Vieraanvaraisuuden henki, jota ilmaistaan omotenashi-sanan kautta, on syvällä kulttuurissa. Se juontaa juurensa perinteisistä teeseremonioista, joissa isäntä ei tee vieraan oloa vain tervetulleeksi, vaan hän tekee myös kovasti töitä ennakoidakseen ja täyttääkseen heidän tarpeensa, jotta vieraat voivat nauttia mahtavasta kokemuksesta.
Omotenashi on vaikuttanut jokaiseen osaan liiketoiminnassamme alusta saakka. Itseasiassa jo ennen merkin lanseerausta vuonna 1989 kirjasimme "asiakas ensin" –filosofiamme Lexus Covenant -dokumenttiin. Se ohjaa jokaista päätöstä mitä teemme, jokaista autoa minkä valmistamme ja jokaista palvelua, jota tarjoamme.
Lexusta inspiroi siis japanilainen vieraanvaraisuuden henki ja olemme sitoutuneita tarjoamaan erinomaista asiakaspalvelua. Ylittääksemme odotukset teemme kaikkemme, jotta ihmiset tuntisivat olonsa tervetulleeksi ja ennakoimme heidän tarpeensa - usein jo ennen kuin he itse huomaavat.
Lexuksen jälleenmyyjät ovat erittäin arvostettuja autoalalla ja he sijoittuvat säännöllisesti kärkeen palveluun liittyvissä laadullisissa tekijöissä, kuten auttavaisuudessa, asenteessa ja teknisessä osaamisessa.
Jokainen Lexuksen malli on suunniteltu ja valmistettu yllättämään, ilahduttamaan ja tekemään enemmän kuin vain välttämättömän. Tarkoituksena on ennakoida tarpeita ja toiveita, sekä tarjota ratkaisuja saumattomasti, joten mitä tahansa Lexuksen kuljettaja tarvitseekin, se on saatavilla välittömästi. Tavoitteenamme on luoda ympäristö, joka asettaa asiakkaan Lexus-kokemuksen keskiöön: rauhalliseen, täysin hallittavissa olevaan ja jokaista hetkeä ilahduttavaan.