Konsepti
UX-konsepti on uusi askel Lexuksen muotoiluhistoriassa – nelipaikkainen urbaani crossover. Tyylikkään voimakas ulkomuoto ja neliveto muodostavat mielenkiintoisen parin matalan maavaran ja coupé-tyylisen ajoasennon kanssa.
UX-konsepti on uusi askel Lexuksen muotoiluhistoriassa – nelipaikkainen urbaani crossover. Tyylikkään voimakas ulkomuoto ja neliveto muodostavat mielenkiintoisen parin matalan maavaran ja coupé-tyylisen ajoasennon kanssa.
Muotoilun ytimessä on futuristista virtausta henkivä tyyli, joka luo voimakkaan synergian ulko- ja sisäpuolen muotoilun välille. Ajoneuvon perässä korirakenne jatkuu ohjaamoon muodostaen takaistuinten pääntukien perusrakenteen.
Innovatiiviset yksityiskohdat kiinnittävät katseen tyylikkään futuristisessa autossa. L-muotoiset päiväajovalot on sijoitettu lävistämään pääajovalorakenteen. Takavaloissa on voimakas kolmiulotteinen toteutus, ja ne on integroitu takaspoileriin.
Jopa UX-konseptin renkaat rikkovat rajoja: kumi on muokattu laserilla siten, että vanteiden puolat näyttävät jatkuvan sivuseinämään. Syntyy saumaton illuusio vanteesta ja pyörästä yhtenä elementtinä.
Ulkopuolen elementit yhdistyvät veistoksellisella, sensuellilla, klassisia urheiluautoja muistuttavalla ilmeellä. Tällaista designia on ainoastaan Lexuksella – voimakas vaakasuuntainen muoto, joka on saatu aikaan tilan käytöllä, ei niinkään pelkillä linjoilla. Konepellin pituutta on korostettu entisestään siirtämällä ohjaamoa taaksepäin.
Ohjaaman etuosan hienostuneisuus ja harkitut yksityiskohdat nostavat ajokokemuksen uudelle tasolle. Matkustamo on suunniteltu mukavaksi sohvaksi, joka kaartuu saranoituihin takaoviin. Vastaväriteema antaa katumaasturille ylellistä tunnelmaa ja tilan tunnetta.
Kojelaudan terävät ja kulmikkaat muodot kulkevat toistensa yli luoden varjojen ja kontrastien leikin. Kojelaudan kussakin nurkassa on näyttöruutu, joka näyttää videokuvaa ovien ulkopuolelle kiinnitetyistä peileistä.
Ajoneuvon HMI-teknologia (ihminen-kone-rajapinta) tarjoaa intuitiiviset, kolmiulotteiset näytöt kuljettajalle ja matkustajille, jotka haluavat olla yhteydessä ajokokemukseen.
Kuljettajan kojetaulussa on läpinäkyvä pallo, kuin leijuva hologrammi, joka sisältää sekä analogisia että digitaalisia tietoja. Keskikonsolin yläpuolella olevassa kristallirakenteessa on hologrammin kaltainen näyttö, joka on kuljettajan ja etumatkustajan käytettävissä ilmastoinnin ja tieto- sekä viihdejärjestelmän käyttöä varten.
Lexus UX -konsepti sisältää paljon edistynyttä teknologiaa, kuten tummuvat ikkunalasit ja perinteiset ovipeilit korvaavat ohuet e-kamerapeilikotelot. E-peilin kuvaa näytetään sisätilan näytöillä. E-peili on integroitu siten, että se ei jää pelkäksi muotoiluyksityiskohdaksi vaan antaa tietoa koko kojelaudan hajotetulle virtaviivaisen futuuriselle arkkitehtuurille.
A-pilarin hainevämuoto on toistettu uuteen audiojärjestelmää, nyt irrotettavana, kojelautaan matkustajan puolelle asennettuna soundbarina.